VUCIC GRDELICKA KLISURA 17-12-2017

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je podizanje kreditnog rejtinga Srbije dobra vest i signal za investitore da je dobro ulagati u našu zemlju jer ima sigurne i stabilne finansije

 

To su super vesti za Srbiju. Ovo je treći ili četvrti put u poslednje tri godine da se podiže kreditni rejting Srbije, a ranije smo imali samo obaranje kreditnog rejtinga -rekao je Vučić odgovarajući na pitanja novinara u Grdeličkoj klisuri, gde je obišao radove na Koridoru 10.

Predsednik Srbije je istakao da podizanje kreditnog rejtinga znači povoljnije uslove za finansiranje, kao i da naše obveznice lako pronalaze svoje mesto na tržištu, i da, ukoliko nam je potreban novac, možemo najjeftinije da ga dobijamo.To je, naznačio je, i signal za investitore da mogu da ulažu u Srbiju, jer su finansije stabilne i sigurne.

To su dobre vesti za Srbiju i nastaviće se sa tim – podvukao je Vučić.On je dodao da, prema informacijama iz Trezora koje je dobio na polovini ovog meseca, imamo odličan i bruto domaći PDV i uvozni PDV.- Problema nema i ako se tako nastavi sledeće godine će biti, nadam se, ne samo ovo povećanje u januara, već još prostora za povećanje, ali će vlada da donosi odluke – rekao je Vučić.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na Koridoru 10, u Grdeličkoj klisuri u blizini Vladičinog Hana, i naveo da je 92 odsto od deonice dužine oko 26 kilometara završeno, da će čitava ta deonica biti otvorena ođednom i ponovio da će kompletan Koridor 10, i južni i istočni krak biti završen naredne godine

Vučić je prilikom obilaska istakao težinu radova na ovoj deonici i zahvalio radnicima na tome što rade u svim vremenskim uslovima na ovoj opasnoj i teškoj deonici za izgradnju.

On je izneo podatak da je, na primer, oko 435.000 tona zemljišta minirano, da ostaje još oko 160.000 tona i da se taj izdrobljeni kamen koristi za nasipe…

Kako je rekao, unekoliko se kasni sa radovima i nije srećan zbog toga te dodao:

– Jutros sam vikao na (v.d. direktor Koridora Srbije Zoran) Babića, a i on na mene, napominjući da je sve to normalno kada se radi, a radovi napreduju.

Vučić je govorio i o radovima na Istočnom kraku Koridora 10, gde je apostrofirao da će se šest kilometara kod Pirota završiti ove ili početkom sledeće godine.

Kako je rekao, ostaju radovi na 12 kilometara Bacarevo – Crvena reka kao problem, i kad to bude završeno sledeće godine biće kompletno završen taj krak Koridora 10.

Predsedenik Srbije je naveo i da je zahavljujući EIB posao finasiran pod najpovoljnijim uslovima, a da smo bili u stanju to i da sve platimo zbog uspešno sprovedene finasijske konsolidacije.

Vučić je, odgovarajući na pitanja novinara, najavio i otvaranje nove velike fabrike u Leskovcu, ulaganja u Vranju gde je napomenuo i veliki ugovor preduzeća JUMKO sa Vojskom Srbije, ali i poručio da će se nastaviti sa ulaganjima u jug Srbije.

Sa predsednikom Srbije radove je obišao i predsednik Republike Srpske Milorad Dodik, koji je naveo da na izgradnji ovog dela Koridora 10 rade i firme iz Republike Srpske, te da mu je posebno drago što, kako mu je rečeno, uspešno obavljaju svoj posao.

Ukupna dužina autoputa kroz Grdelicku klisuru je oko 26 km, a sastoji se od dve deonica: Grdelica – Caričina Dolina u dužini od 11,8 km i Caričina Dolina – Vladičin Han od 14,3 km.

U Grdeličkoj klisuri se grade dva velika tunela – Predajane dužine 1,8 km i Manajle oko jedan km, zatim dve velike petlje, kao i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.

Radovi se finansiraju iz zajma Evropske investicione banke, a ukupna ugovorena vrednost radova je 234,18 miliona evra.

Deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i izuzetno je tehnički zahtevan teren za izgradnju.


Trasa kroz Grdeličku klisuru je ove godine dobila i prvi asfalt – 12,6 km.

Most Vrla u Vladičinom Hanu od 644,4 metra je najduži most na južnom kraku Koridora 10.

Ukupna površina kosina je oko 154.000 metara kvadratnih na dužini od oko 7,5 km.

Takođe, izmeštena je trasa regionalnog puta M1 (LOT 2) u dužini od 800 metara, kao i međunarodna železnička pruga Beograd – Niš – Prešvo (LOT 5) u dužini od 1,5 km.

Na kosini Momin Kamen je izminirano do sada više od 435.000 metara kubnih, od ukupno 620.000 kubika.

Sav izminirani materijal je odgovarajućeg kvaliteta tako da se može iskoristiti za ugradnju na svim deonicama kroz Grdeličku klisuru.

Tu se grade dve petlje Predejane i Vladičin Han.

Na na deonici Caričina Dolina – Tunel Manajle, u dužini od 6.75 km, izvođač je konzorcijum – Integral inženjering a.d, Interkop Mišar d.o.o. i Prijedorputevi a.d.

Na samom početku ove deonice, železnička pruga je, zbog prostora potrebnog autoputu, izmeštena ka reci Južnoj Moravi u dužini od oko jedan kilometar i izgrađen je novi kolosek za vozove.

Trasa prelazi reku Južnu Moravu mostom Morava 1 dužine 230 metara i neposredno posle mesta Džep mostom Morava 2 dužine 268 metara premošćava postojeći magistralni put, reku Južnu Moravu, državni put drugog reda i železničku prugu i prelazi na levu stranu u odnosu na postojeći M1, u stenoviti kamenolom Momin Kamen.

Tu su novoizgrađeni vijadukt dužine 377 metara i mostovi preko Kučajske doline (dužine102m), reke Sokolice (55m) i Kozničke reke (142m) nakon kojeg mosta trasa dolazi do samog ulaznog portala tunela Manajle.

Na trasi su urađena dva sloja asfalta u dužini od 2,6 km i jedan sloj asfalta u dužini od 4,7 km. Urađen je i izravnjavajući asfaltni sloj na svim mostovima.

Na tunelu Predejane je završeno betoniranje sekundarne obloge kao i zaštita kosina na oba portala.

Trenutno se izvode završni radovi na slojevima kolovoza i priprema za asfaltiranje kao i završni radovi na instalacijama.

Na tunelu Manajle su probijene obe tunelske cevi i završena je primarna tunelska obloga.

U toku su intenzivni radovi na betoniranju sekundarne tunelske obloge i tehničkih instalacija tunela.

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI