RASKRINKANA PRLJAVA LAZ “KURIRA”: Kroz tunele na deonici Ljig – Preljina SLEPERI NESMETANO PROLAZE!

RASKRINKANA JOŠ JEDNA PRLJAVA LAŽ “KURIRA”: Kroz tunele na deonici Ljig – Preljina ŠLEPERI NESMETANO PROLAZE!
Povodom brutalne i zlonamerne neistine koju je objavio dnevni list “Kurir” kako su tuneli Brđani i Šarani na deonici Ljig-Preljina potpuno neupotrebljivi, odnosno da su niži su za 30 centimetara, zbog čega šleperi ne mogu da prođu, oglasili su se Koridori Srbije koji su apsolutno demantovali ovu izmišljotinu i to dokazima – fotografijama na kojima se jasno vidi da kamioni, šleperi i ostala mehanizacija bez problema prolaze kroz “sporne” tunele

Saopštenje Koridora Srbije prenosimo u celosti:

Imajući u vidu važnu ulogu medija u Srbiji i pravo Vaših čitalaca da budu objektivno i istinito informisani, Koridori Srbije su, obzirom da je u pitanju preduzeće čiji je osnivač Vlada Republike Srbije a kome su povereni poslovi od opšteg nacionalnog interesa, povodom, u potpunosti neistinitih informacija plasiranih u pojedinim sredstvima javnog informisanja, dužni da javnost informišu o sledećem:

Dana 25. februara 2013. godine započeta je izgradnja deonice Ljig – Preljina, ukupne dužine 40km, na Autoputu E763, Beograd – Južni Jadran. Izvođač radova je azerbejdžanska kompanija “Azvirt”. Pored azerbejdžanske firme koja je glavni izvođač na ovoj deonici, radove podizvođača, dobavljača i kooperanata izvodi ukupno 101 srpska firma.

Trenutno je asfaltirano svih 40  km autoputa u punom profilu.

Asfaltirano je ukupno 21 km lokalnih puteva.

Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata i to:
– 5 tunela: „Veliki Kik” 200m, „Savinac” 270m, „Šarani” 1040m, „Brđani” 445m i tunel „Golubac” 125m  koji je pretvoren u usek,
– 66 mostova
– nadvožnjaci ukupne površine oko 60.000m2;
– 40 regulacija vodotokova sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini oko 21,5km;
– 46 potpornih zidova ukupne dužine oko 6,1 km, 28 zaštitnih zidova od buke ukupne dužine 7,3km.

Na ovoj trasi izgrađene su dve petlje: „Takovo” i „Preljina”, kao i tri odmorišta.

Projektnu dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP (za deonicu Takovo-Preljina) i Institut za puteve (za deonicu od Ljiga do Boljkovca i deonicu od Boljkovca  do Takova).

Prosečan broj angažovanih radnika na trasi je od 600 do 1500 i 348 mašina.

U ovom trenutku stepen izvršenja radova na predmetnoj deonici je 99 procenata, u toku su završni radovi na tunelima, puštanje u rad i testiranje sistema za automatsko upravljanje saobraćajem u tunelima i na petljama, nakon čega se očekuje puštanje kompletne deonice u saobraćaj.

Povodom neosnovanih tvrdnji da dva tunela na ovoj deonici nisu izgrađena po standardnim dimenzijama i da su samim tim neupotrebljivi, Koridori Srbije javnost obaveštavaju da su tuneli projektovani i izvedeni prema važećim standardima koji obezbeđuju slobodan prostor 4,75m visine, što omogućava nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila (po međunarodnim standardima maksimalna dozvoljena visina vozila i tereta iznosi 4 m).

U toku izvođenja radova na sekundarnoj konstrukciji tunela vršena je konstantna geodetska kontrola oplate. Geodetski snimak izvedenih radova ukazuje da su svi radovi izvedeni prema projektnoj dokumentaciji.

Odstupanja od projektovanog profila su u granicama dozvoljenih koje propisuje važeća tehnička regulativa.

Nakon izvedenih radova slobodni profil u tunelima  je u potpunosti obezbeđen.

Tokom radova na trasi kroz tunele se nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita.

Napominjemo da Komisija za tehnički pregled predmetne deonice vrši kontrolu svih radova i na osnovu preliminarnog izveštaja koji je dostavljen Koridorima Srbije nema premedbi te vrste za pomenute izvedene radove na tunelima.

Neistinite optužbe koje se plasiraju javnosti putem medija narušavaju ugled i nanose ozbiljne diskvalifikacije ovom preduzeću, a time i čitavoj državi kao strateškom partneru međunarodnih institucija koje finansiraju realizaciju projekta izgradnje Koridora 10 i 11 u Srbiji.

Prioritet svih učesnika na izgradnji deonice Koridora 11, investitora projekta Koridori Srbije sa glavnim izvođačem radova, azerbejdžanskom kompanijom “Azvirt”, koja se tokom realizacije projekta pokazala kao kredibilan partner, je uspešan završetak izgradnje autoputa.

Preduzeće ”Koridori Srbije” u potpunosti  je transparento i profesionalno usmereno na realizaciju poslova koji za cilj imaju izgradnju svih  deonica putne infrastrukture Koridora 10, kao i novih autoputeva u zemlji.

Koridori Srbije nastaviće intenzivno da rade na realizaciji prioritetnog državnog projekta, uz napore da se izgradnja Koridora 10 u postojećim uslovima maksimalno ubrza.

Najpoplarnije
Facebook Comments
Share