PRAVE NAS BUDALAMA! NAVLAKUSA i ove godine: Kupis “cipsi”, NISTA “PEPSI”!

Brojni čitaoci su nam se požalili da uz kupon koji su pronašli u kesici čipsa nisu uspeli da dobiju besplatan pepsi u većini prodavnica. I reporter naseg portala uverio se u njihove tvrdnje skapavši od žeđi dok je tražio fraj sok

Na naše iznenađenje prodavnica koja je uredno naznačena na sajtu više ne postoji, a jedino što smo našli u tom delu ulice bile su poznata roštiljarnica i jedna novootvorena piljara

Čitaoci sa Voždovca, iz Niša, Novog Sada, Zemuna… javili su se našoj redakciji sa istim problemom! Naime, oni su pokušali da uz kupon iz kesice “čipsija” podignu besplatnu limenku “pepsija”, ali uglavnom bi kod prodavaca nailazili na isti odgovor – nema, nestalo!

Posle brojnih dojava čitalaca da su “Marbo” i “Pepsi” drugu godinu zaredom izigrali potrošače i da nakon pojedenog “čipsija” ne mogu besplatno da utole žeđ u osvežavajućem napitku ove kompanije, odlučili smo da izađemo na teren i sve to proverimo sami.http://img.techpowerup.org/160629/capture808.jpg

Isto i prošle godine

Ista situacija sa ovom akcijom kompanija “Marbo” i “Pepsi” bila je i prošle godine. Reporter naseg portala je i tada uporno pokušavao da zameni kupon za sok, ali je situacija kao i sada bila uzaludna i beznadežna. U ovim kompanijama pravdali su se popularnošću ovog svog projekta i tvrdili da je zbog toga na tržištu manjak limenki soka.

Ispred naše firme na Terazijama kupili smo kesu “čipsija” i uredno u njemu dobili kupon za besplatan “pepsi”, nakon čega smo krenuli u potragu za radnjama u kojima možemo da ga zamenimo. Spisak ovlašćenih prodavnica koji se nalazi na sajtu kompanije “Marbo” pokazao nam je da je najbliža radnja u Balkanskoj ulici, gde smo se brže-bolje zaputili.

Na naše iznenađenje, prodavnica koja je uredno naznačena na sajtu više ne postoji, a jedino što smo našli u tom delu ulice bile su poznata roštiljarnica i jedna novootvorena piljara. Pošto vlasnici ovih radnji nisu bili raspoloženi da nam kupon iz kesice zamene za pljeskavicu sa lukom i tucanom paprikom ili eventualno kilogramom krompira, odlučili smo da nastavimo potragu.

Sledeća najbliža lokacija bila je prodavnica “Idea” u podzemnom prolazu između Nušićeve i Dečanske ulice. Tamo smo pitali radnika na kasi da li može da nam zameni kupon za limenku, ali on nije znao da nam da odgovor pa je pozvao svog nadređenog. Nakon pet minuta čekanja pojavio se jedan gospodin koji nam je objasnio da bi nam rado zamenio kupon, ali da nema više limenki “pepsija”.

Reč stručnjaka: Sramota za kompaniju

Predstavnici potrošača smatraju da se ovde radi o nepoštenom poslovanju i zabludi potrošača, što je sramno za jednu ovako veliku kompaniju.
Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača Srbije istakao je da organizatori ove akcije hitno moraju da budu sankcionisani.
– Treba alarmirati inspekciju, jer potrošači zbog njihove dezorganizacije ne smeju da trpe. Ukoliko su se ugovorom o sprovođenju ove nagradne igre obavezali da će svakom kupcu “čipsija” koji donese kupon dati limenku, onda to moraju i da ispoštuju! Kao da potrošačima nije dosta što se svaki dan nerviraju oko visokih cena namirnica, sad će još i da ih varaju i sa proizvodima koje su dobili gratis – kaže Bogosavljević.
Predsednica Centra za edukaciju i zaštitu potrošača Vera Vida rekla je da “Pepsi” i “Marbo” dovode kupce u zabludu.
– Ovo je dovođenje potrošača u zabludu, a ujedno i nepošteno poslovanje. Možda neko ne bi kupio čips da mu za to nije sledovao “pepsi” na poklon. Organizatori ove akcije za ovo moraju da odgovaraju, a to je jedino moguće ako se izigrani potrošači obrate tržišnoj inspekciji – jasna je Vida.

Ožedneli od slanog “čipsa” i vidno oznojeni na upekloj zvezdi, nastavili smo potragu za limenkom koja nam sleduje, najviše podsećajući na zanemoćale putnike koji traže oazu po pustinji.

Sledeća najbliža “stanica” bila nam je prodavnica u Ulici braće Jugovića. Kada smo stigli do majušne radnje u kojoj bi se dva krupnija kupca jako teško zaobišla, zatražili smo od radnice da nam napokon zameni “misteriozni” kupon. Verovali ili ne, žena nas je samo zbunjeno pogledala i rekla nam da ona ni ne zna za tu akciju. Zalud objašnjavanje, pokazivanje kupona, mimike, onomatopeje, pantomime, radnica sa unezverenom grimasom gleda u nas kao da joj tražimo indonežansko crno pivo ili toalet-papir sa Šri Lanke. Nakon desetominutnog ubeđivanja odustali smo od ove radnje, a bogami i od dalje potere za zasluženom limenkom “pepsija”. Bili smo “upaljeni” i preumorni da bismo nastavili dalje.

A opet tu je bila i opravdana bojazan da bi nas i u četvrtoj prodavnici sačekalo novo razočarenje. Pošto od ove tri jedna nije imala “pepsi”, druga nije imala ni akciju, a treća prodavnica sa spiska čak nije ni postojala. Na kraju sage, vidno iznervirani i rezignirani, u inat smo se osvežili limenkom jednog konkurentskog gaziranog napitka, pošto kad već plaćamo ipak biramo ono što nam se najviše dopada.

I da ne bude zabune, verujemo da u Srbiji sigurno ima neka prodavnica gde se kupon iz “čipsija” ipak može zameniti “pepsijem”. Ali teško da će neko ko kupi “čipsi” na Terazijama ići do Sremčice, Padinske Skele ili Boljevaca ne bi li našao prodavnicu koja može da mu zameni kupon. Pa ne poklanja se Dionisov nektar već samo običan “pepsi”.

“Marbo”: Obezbeđeno je dovoljno limenki

U kompaniji “Marbo produkt”, koja je 2. maja 2016. godine pokrenula promociju tokom koje se kupovinom označenih pakovanja proizvoda “čipsi”, uz nagradni kupon, dobija besplatna konzerva “pepsija”, tvrde da je “obezbeđeno dovoljno gratis konzervi za ceo period trajanja promocije i do njenog zvaničnog završetka je preostala dovoljna količina za sve kupce”.
– Promocija traje do 30. juna ili do isteka zaliha poklon “pepsi” limenki, što je jasno navedeno na trakama na proizvodima, kuponu koji se nalazi u kesici i našem sajtu. Ujedno, na isti način potrošači mogu naći spisak više od 5.500 prodajnih mesta na teritoriji cele Srbije na kojima se kupon može zameniti za gratis “pepsi” konzervu. Prodajni objekti u kojima je moguće izvršiti zamenu kupona jasno su naznačeni na info-posterima – kažu u ovoj kompaniji i dodaju:
– Kada na određenom prodajnom mestu isteknu zalihe, potrošači svoje kupone mogu zameniti u svim drugim objektima koji učestvuju u promociji. Na sajtu se nalazi mapa gde unosom svoje lokacije potrošači mogu pronaći najbliži prodajni objekat za zamenu kupona, a dodatne informacije o alternativnim mestima za zamenu kupona mogu dobiti i od operatera pozivanjem kontakt-centra.

Najpoplarnije
Facebook Comments
Share

Leave a Reply