OVE LJIGE ZELE SMRT SRBIJI : Pljuju drzavu, a od nje uzeli 9.491.700!

GADLJIVI NA VLADU, ALI NE I NA NJENE MILIONE! NEVIĐENI LICEMERI: Pljuju državu, a od nje uzeli 9.491.700!
Najveći kritičari vlasti za svoje ‘istraživačke teme’ od Ministarstva kulture i informisanja dobili najviše novca… Stručnjaci: Ispitati efekte i rezultate projekata

Urednici i javne ličnosti koji najviše kritikuju, pa čak i lažima napadaju aktuelnu vlast i stanje u državi istovremeno od te iste države uzimaju milione dinara za svoje projekte!

O kakvom licemerstvu je reč, možda najbolje pokazuje poslednji konkurs Ministarstva kulture i informisanja za sufinansiranje medijskih sadržaja u 2016. godini.

Na tom konkursu, naime, najveći pljuvači Vučićeve vlade zatražili su i dobili ukupno 9.491.700 dinara za “istraživačke teme”! Najviše novca, čak dva miliona dinara, dobio je nedeljnik “Vreme”, čiji urednik Dragoljub Žarković ne propušta priliku da javno napadne vlast. Najmanje novca – milion dinara – dobile su “Vranjske novine” Vukašina Obradovića i producentska kuća “Monte rojal pikčers” Bojane Maljević, iako na društvenim mrežama nemaju nijednu pozitivnu reč o Vučiću i njegovim ministrima.

Uzimaju i ćute

Rezultati konkursa, koji su juče objavljeni na sajtu ministarstva, ukazuju da su velike pare dobili i “Novi magazin” Nadežde Gaće, list “Danas”, čiji je urednik Dragoljub Draža Petrović, zatim nedeljnik NIN, koji uređuje Milan Ćulibrk, i Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) Branka Čečena.

Iznosi koje su dobili od države kreću se od 1,1 do 1,7 miliona dinara.

Niko od glavnih kritičara vlasti juče nije želeo da priča za Informer. Na drugoj strani, Mario Spasić iz

‘Kurir’ dobio 4,4 miliona za migrante, mlade i vode

Interesantno je i to da je na konkursu profitirao i reketaški list “Kurir” Aleksandra Rodića, koji je nedavno premijera Aleksandra Vučića optužio za cenzuru, medijske pritiske, pa čak i za navodni pokušaj potplaćivanja bivšeg direktora “Kurira” Aleksandra Kornica da lažno optuži Rodića! Rodićeva firma “Adrija medija grupa”, koja izdaje “Kurir”, dobila je čak 4.400.000 dinara za projekte o migrantima, mladima i prljavoj vodi!?!

Saveta za monitoring ističe da to što su pojedini mediji dobili novac iz budžeta znači da nema cenzure.

S obzirom na to da država finansira kritiku, priča o cenzuri pada u vodu. Zato ovi mediji objavama narušavaju svoj kredibilitet. Država se, međutim, dobro pokazala jer podnosi kritiku – ukazuje Spasić.

Medijski stručnjak Igor Avžner kaže da ne ulazi u to ko je dobio pare jer nije siguran da je podela ispravna.

Ukoliko su novac dobili oni koji nisu naklonjeni Vladi, moramo biti svesni da postoje i građani koji nisu na strani vlasti. Mada ne znam ko čita, recimo, “Novi magazin”. Zato treba videti kakvi projekti su dobili novac i koji su efekti i rezultati. Uvek se pitamo: Šta kao građani imamo od toga? – naglašava Avžner.

To nije normalno

Vladimir Đukanović iz Odbora za informisanje kaže da mediji koji navodno kritikuju, u stvari, seju mržnju.

Da se ne lažemo, to su najveći režimski plaćenici jer iz budžeta dobijaju abnormalne pare. Stalno pitam nadležne da li su normalni kad dozvoljavaju da ovakvi ljudi dobijaju milione. Umesto što bacamo pare na projekte čiji je kredibilitet upitan, bolje je da novac damo onima kojima je zaista potreban. Da ne pričamo o klasičnom sukobu interesa u kom šef komisije sam sebi odobrava projekat… – zaključuje Đukanović.

Najpoplarnije
Facebook Comments
Share

Leave a Reply