OD BEOGRADA DO CACKA 17 km kraće i 50 minuta brže!

Na novoj deonici izgrađena četiri tunela i čak 66 mostova * Investicija vredna 308 miliona evra * Za godinu dana biće kompletiran autoput od Obrenovca do Čačka

Ne samo da će putovanje kroz ovaj deo Srbije biti daleko kraće nego i daleko bezbednije

Deonica autoputa Ljig – Preljina koja će danas biti svečano otvorena skratiće putovanje od Beograda do Čačka za 17 kilometara i čak 50 minuta vožnje! Moderna saobraćajnica dugačka 40,4 kilometra ima četiri tunela i čak 66 mostova, kao i 26 kilometara pristupnih puteva. Ceo projekat vredan je 308 miliona evra, a izvođač radova bila je azerbejdžanska kompanija “Azvirt”.

Što je najbitnije, otvaranje ovog dela puta na Koridoru 11, uz izgradnju deonica Obrenovac – Ub i Lajkovac – Ljig sledeće godine omogućiće da do kraja 2017. bude kompletiran moderan autoput od Obrenovca do Čačka.

Koliko je ovo bio bitan, velik i ozbiljan poduhvat objasnio je za Informer direktor “Koridora Srbije” Dmitar Đurović, koji tvrdi da ovako moderan autoput nije izgrađen u poslednjih 50 godina.

– Deonica Ljig – Preljina duga je 40 kilometara i 359 metara, što je za 17 kilometara kraće od dosadašnjeg puta Ibarskom magistralom. Uz to, ljudi će stizati 50 minuta brže pošto se do sada ova deonica prelazila za sat i 15 minuta, a sada će od Ljiga do Preljine moći da se stigne za samo 25 minuta. Koliko je ovo bio veliki poduhvat svedoči činjenica da su izgrađena čak četiri tunela: Brđani (450 metara), Šarani (1.040 metara), Savinac (270 metara), Veliki Kik (200 metara) i usek Golubac dug 125 metara. Pored toga, cela trasa ima čak 66 mostova a izgrađeno je i 26 kilometara paralelnih lokalnih puteva. Smatram da je ovo sigurno najmoderniji i najbezbedniji put koji je izgrađen u poslednjih pola veka – rekao je Đurović, i dodao da će se uskoro završiti i ostale deonice:

– U narednoj godini biće završene deonice Obrenovac – Ub i Lajkovac – Ljig i počeće gradnja deonice Beograd – Obrenovac. To znači da ćemo od Obrenovca do Čačka do kraja 2017. praktično imati moderan autoput. Uskoro nas očekuje i izgradnja deonice Preljina – Pojate, kojom ćemo se spojiti sa Crnom Gorom – ističe Đurović.

Ovo je najmoderniji i najbezbedniji put koji je izgrađen u poslednjih pola veka

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović rekla je za Informer da je ovo prvi autoput koji prolazi kroz samo srce Šumadije i napomenula da je nemerljivo bezbedniji od Ibarske magistrale, kojom se do sada saobraćalo.

– Puštanje u saobraćaj 40 kilometara autoputa velika je stvar za Srbiju jer je to najduža deonica koju smo do sada izgradili na Koridoru 11. Izgradnjom deonice Ljig – Preljina, Srbija je dobila prvi autoput koji prolazi kroz samo srce Šumadije. Ne samo da će putovanje kroz ovaj deo Srbije biti daleko kraće već će svi vozači biti mnogo bezbedniji nego kad putuju Ibarskom magistralom – istakla je Mihajlovićeva.

Da je deonica Ljig – Preljina od ogromnog značaja za Srbiju smatra i profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji tvrdi da je najvažnije “skloniti” vozače sa Ibarske magistrale.

– Ibarska je bila najrizičniji put u našoj zemlji, koji je svakodnevno odnosio živote. Sjajna je vest da će ljudi napokon ići ovom deonicom, a ne magistralom. Uz to, ta deonica je sama po sebi impozantno izgrađena. Ponosim se što je Srbija dobila jedan ovakav autoput, što Srbi više neće ginuti na Ibarskoj magistrali i što ćemo svi uštedeti po 50 minuta za neke pametnije i važnije stvari u životu – poručio je Vujanić.

Izgrađeno 50 km na Koridoru 11

Zorana Mihajlović je otkrila da je na Koridoru 11 do sada ukupno izgrađeno više od 50 kilometara puta.
– Kineske kompanije grade na još dve deonice ukupne dužine 50,8 kilometara, a sa početkom građevinske sezone krenuće radovi i na 17,6 kilometara autoputa Surčin – Obrenovac, za koji smo u subotu u Rigi potpisali ugovor o finansiranju vredan 208 miliona evra – kaže Mihajlovićeva.

KORIDOR 11 – DEONICE

* BEOGRAD – OBRENOVAC (25,1 km)
vrednost radova 200 miliona evra
Beograd – Surčin (7,9 km)
Surčin – Obrenovac (17,582 km)
početak radova 2017. godine

* OBRENOVAC – UB (26,2 km)
vrednost radova 337,7 miliona dolara
(u cenu uračunata i deonica Lajkovac – Ljig)
rok 37 meseci
završetak 2017. godine

* LAJKOVAC – LjIG (24 km)
vrednost radova 337,7 miliona dolara
(u cenu uračunata i deonica Obrenovac – Ub)
rok 37 meseci
završetak 2017. godine

* UB – LAJKOVAC (12,5 KM)
završen

* LjIG – PRELjINA (40,4 km)
vrednost radova 308 miliona evra
završen

* PRELjINA – POJATE
u planu

* POJATE – CRNA GORA
u planu

Najpoplarnije
Facebook Comments
Share