NOVI RADARI SNIMAJU I NOCU

Saobraćajna policija danas postavlja 50 najmodernijih uređaja koji i po mraku beleže svako prekoračenje brzine. Čak 200 radara širom Srbije svakodnevno će kontrolisati brzinu, najviše pokriveni Ibarska magistrala i Beograd
 

Uprava saobraćajne policije dobila je 50 najsavremenijih radara za merenje brzine koji će moći i noću da love brze i bahate vozače! Kada oni danas budu postavljeni na puteve širom Srbije, ukupno 200 radara svakodnevno će kontrolisati svako i najmanje prekoračenje brzineKako saznajemo, najviše će biti pokriveni Ibarska magistrala i sporne tačke u Beogradu i ostalim velikim gradovima, ali i pravac prema Mađarskoj.

Nove lokacije
Akcija će uspeti samo ako se promene lokacije gde su postavljene patrole i radari
Damir Okanović, komitet za bezbednost saobraćaja

Rizični pravci

U Upravi saobraćajne policije objasnili su za Informer da je u poslednje dve godine zbog neprimerene brzine na putevima u Srbiji poginulo čak 1.206 ljudi i da će moderni radari pomoći da se taj problem reši. Brzina je glavni uzrok smrti i teških povreda u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je saobraćajna policija i nabavila 50 najnovijih radara za merenje brzine kakve imaju sve najrazvijenije zemlje na svetu. Glavna prednost ovih radara su specijalni infracrveni zraci, koji omogućavaju merenje brzine noću, što do sada nije bilo moguće. Uz to, sve informacije koje zabeleže ti radari šalju se direktno u sistem, što je fenomenalna stvar jer ćemo kroz mesec ili dva precizno znati deonice na kojima se prebrzo brzo vozi – rekli su nam u Upravi saobraćajne policije, a potom i najavili veliku akciju na putevima u Srbiji:

Rizične tačke na kojima će biti najviše radara

– Ibarska magistrala
* Lazarevac – Ćelije
* Ovčarsko-kablarska klisura
* Užice – Zlatibor
* Kokin Brod
– Put od Novog Sada prema Mađarskoj
– Kraljevo – Novi Pazar (“dolina jorgovana”)
– Grdelička klisura
– Sićevačka klisura
– Zrenjaninski put
– Šabac – Novi Sad (kod Rume)
– Autoput pre naplatnih rampi (Šimanovci, Bubanj potok)
– Beograd (iza Pupinovog mosta ka Borči)

– Naša saobraćajna policija će se od danas uključiti u veliku međunarodnu akciju pojačane kontrole brzine na putevima. U akciji će biti uključeno ukupno 200 radara, od kojih je 50 novih modernih i 150 ovih koje već imamo. Svih 27 policijskih uprava poslalo je najrizičnije tačke na putevima, gde ćemo postavljati radare. Uz merenje brzine patrole su dobile instrukciju da svakog vozača koga zaustave podvrgnu i alko-testu – smatraju u Upravi saobraćajne policije.Direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović tvrdi za naš list da ova akcija može da uspe samo ukoliko se radari postave na nova mesta.

– Najbahatije voze oni koji tačno znaju gde su postavljene patrole i radari. Zbog toga je neophodno promeniti lokacije svim patrolama i onda niko više ne bi mogao da se provuče. Činjenica je da je neprimerena brzina “ubica broj 1” na putevima. Zbog toga je važno da postoje ovakve akcije, kojima će se rigorozno kontrolisati brzina – jasan je Okanović.

On je ukazao i na rizične deonice na kojima će najverovatnije biti postavljeno najviše radara.- Najveći problem je još uvek Ibarska magistrala, i to deonice od Lazarevca do Ćelija, Ovčarsko-kablarska klisura, od Užica do Zlatibora i oko Kokinog Broda. Odmah posle Ibarske, izuzetno je rizičan pravac od Kraljeva do Novog Pazara ili takozvana “dolina jorgovana” gde gine ogroman broj ljudi, kao i pravac prema Mađarskoj. Uz to radari moraju da se postave i u Grdeličkoj i Sićevačkoj klisuri, na putu Šabac – Novi Sad kod Rume i na Zrenjaninskom putu – smatra Okanović.

Korisna akcija

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanićtvrdi da će novih 50 radara dosta uticati na smanjenje brzine i bezbednost u saobraćaju.

– Novi radari, za razliku od starih, mogu se koristiti i noću, a informacije će odmah odlaziti u sistem, pa ćemo već za mesec ili dva imati statističke podatke koji će u budućnosti dosta pomoći u identifikaciji kritičnih mesta. Oni će biti postavljeni na najrizičnijim lokacijama, koje su nam poznate do sada. Sve to plaćaju građani, dakle, u interesu svih nas je da poštujemo ograničenja-poručio je Vujanić.

Ograničenja na putevima su kriminalna

Ograničenja na drumovima u Srbiji su katastrofalna i ne odgovaraju stanju na putevima, smatraju svi naši sagovornici. Jedna od uloga novih radara je da se i to promeni.
– Onaj ko je na izlasku sa Pupinovog mosta stavio ograničenje samo 50 km/h, treba odmah da sam pocepa svoju diplomu. To je nekoliko puta bezbednija deonica od Ibarske magistrale, gde je ograničenje 80 km/h – jasan je Damir Okanović.
Sa njim se slaže i Milan Vujanić, koji je pozvao sve vozače da nadležnim organima prijavljuju ograničenja koja nisu primerena stanju puta.
– Ako vozač šest puta poštuje dozvoljenu brzinu za koju smatra da je neadekvatna, sedmi put će prekoračiti i napraviti prekršaj – kaže Vujanić.

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI