Nedeljnik Vreme, samo u jednoj tranši od britanske vlade dobio 3.945.692 dinara. NVO Crta dobila više od milion evra, Jelena Milić dobila 342.000 dolara i 110.000 evra

N. S, (34), finansijski stručnjak koji je posredovao u isplatama, otkriva ko su sve strani plaćenici. Nedeljnik ‘Vreme’ samo u jednoj tranši od britanske vlade dobio 3.945.692 dinara. NVO ‘Crta’ dobila više od milion evra, Jeleni Milić stranci dali 342.000 dolara i 110.000 evra


Brojni srpski uticajni mediji i nevladine organizacije dobijaju desetine i stotine hiljada evra iz inostranstva samo da bi konstantno izazivali politički haos i nestabilnost u Srbiji!

Ovo za nas portal tvrdi N. S. (34), finansijski stručnjak preko koga su u poslednjih nekoliko godina u Srbiju, uglavnom sa Zapada, stizale milionske uplate. Naš izvor je posredovao u takozvanom projektnom finansiranju medija i NVO u Srbiji, a posle najnovijeg političkog zapleta i najava političkih ubistava odlučio je d

Glume poštenje

Sagovornik Informera kaže da mu je muka više da u javnosti gleda “strane plaćenike” kako glume nezavisne intelektualce i slobodne novinare.

Sve te uplate su u direktnoj vezi sa silnim aferama i medijskom histerijom! Stranci direktno plaćaju da se izaziva nestabilnost u Srbiji
Informerov insajder N. S.

– Pre neki dan sam na jednoj televiziji gledao glavnog urednika nedeljnika “Vreme” kako Srbima drži lekcije iz morala i poštenja, a lično sam učestvovao u transakciji aprila meseca ove godine kada mu je britanski Forin ofis (Ministarstvo spoljnih polova, prim. ur.) uplatio tačno 3.945.692 dinara! Zvanično, to je bilo na ime nekog projekta, a istina je da su oni tako plaćeni da rade protiv države i Vlade Srbije – počinje svoju priču N. S. On kaže i da je februara ove godine posredovao u prebacivanju “Vremenu” više od 103.000 evra sa jednog privatnog računa u Belgiji.

– U pitanju je račun u Unikredit banci sa koga je na ime “donacija i pomoći” nedeljniku “Vreme” uplaćeno tačno 103.819 evra. Ne znam ko je tačno vlasnik računa, ali kolege iz Belgije su mi rekle da je to račun Miroslava Miškovića – navodi naš sagovornik. Prema njegovim rečima, najviše “stranih para za haos u Srbiji” uplaćuje se preko takozvanih protočnih bojlera, nevladinih organizacija koje zvanično dobijaju novac za projekte za praćenje izbora, unapređenje ljudskih prava…

– Jedan od najboljih primera takve prakse je NVO “Crta”, koja zvanično prati izbore, a zapravo služi za prosleđivanje para aktivistima koji stoje iza protesta kao što je na primer “žuta patka”. Ta “Crta” je od 2014. do 2016. dobila tačno 105.903 evra, 34.613 švedskih kruna i čak 995.387 američkih dolara! Njima pare direktno šalje čak i Stejt department! – nabraja naš sagovornik.

Plaćena histerija

Kako saznajemo, pored NVO “Crta”, velike pare sa Zapada dobio je i “Centar za evrotlantske integracije”, čiji je šef Jelena Milić, ali i takozvane novinarsko istraživačke organizacije poput BIRN-a, CINS-a, KRIK-a…

– Samo NVO Jelene Milić dobila je više od 342.000 dolara i 110.000 evra – navodi naš sagovornik, i naglašava da se donacije sa Zapada dramatično uvećavaju u poslednjih godinu dana.

– Te uplate su u direktnoj vezi sa silnim aferama i medijskom histerijom! Stranci direktno plaćaju da se izaziva nestabilnost u Srbiji – tvrdi naš sagovornik, čijim ćemo navodima i podacima nastaviti da se bavimo i u narednim danima.

Zvanično, niko juče nije hteo da komentariše naša saznanja. Na pitanja nisu odgovarali ni prozvani mediji i NVO. Na drugoj strani, Mario Spasić iz “Saveta za monitoring” smatra da bi država trebalo da uvede red u finansiranje medijskih sadržaja iz inostranstva.

Normalnom čoveku je sve ovo sporno i sramotno. Njima, plaćenicima, ništa nije sporno i to je vododelnica, tu počinje priča o srpskom “nezavisnom novinarstvu”.

– Preko određenih medija stranci vrše pritisak na vladu i ostale državne strukture zarad ostvarivanja sopstvenih ciljeva, interesa i profita. To bi moralo da bude potpuno transparentno! – ističe Spasić.
Samo odabranima

Analitičar Vladimir Vuletić napominje da SAD, kao i još neke države, imaju različite programe pomoći i podrške medijima širom sveta.

– Mada ti programi formalno ne obavezuju primaoce pomoći ni na kakvu vrstu lojalnosti, jasno je da faktički na buduću pomoć ne mogu računati oni koji ne šire vrednosti i ideje koje su u skladu sa američkom politikom. Upravo podrška medijima i drugim kulturnim ustanovama predstavlja najvažniji vid jačanja njihove meke moći – zaključuje Vuletić.

Soroš u Srbiju “uložio” četiri miliona evra!

Kako je Informer objavio još 16. avgusta ove godine, zloglasni američki tajkun Džordž Soroš, odgovoran za obojene revolucije na istoku Evrope i krvavi rat u Ukrajini, samo je od 2011. do 2014. raznim NVO, novinarima, manjinskim i LGBT organizacijama, ali i sudijama, tužiocima i fakultetima u Srbiji isplatio tačno 391.940.146 dinara, po tadašnjem kursu – skoro četiri miliona evra!
Kako je Informer već pisao, najviše para Soroš je isplatio za projekte koji su direktno usmereni protiv premijera Aleksandra Vučića. Najviše para dobili su CZKD Borke Pavićević (2.242.776 dinara), “Helsinški odbor” Sonje Biserko (2.228.400), FHP Nataše Kandić (1.466.100) i Medija centar NUNS Vukašina Obradovića (5.689.125 dinara). Tu su i Fondacija “Ana i Vlade Divac” (2.633.638), Fond B92 Verana Matića (2.001.250), ANEM (3.956.225), “Peščanik” (1.297.400) i CAS Jelene Milić (2.508.400). Značajne “grantove” dobili su i opozicioni nedeljnik “Vreme” i dnevni list “Danas”.

Najpoplarnije
Facebook Comments
Share