IKEA PRETI INFORNERU ZBOG IZNOSENJA ISTINE

Marketinška agencija “Pristop”, koja radi za “Ikeu”, preti INFORMERU samo zato što su upozorili na nepravilnosti u radu švedske kompanije u našoj zemlji. Pretnje dobio i Nenad Bumbić iz udruženja “Zaštita potrošača” zato što je ukazivao na propuste “Ikee”
 

prenosimo tekst u celosti:

Neka kažu šta nije tačno
Nudim ljudima iz “Ikee” da svi zajedno u njihovom objektu proverimo ko je u pravu i da li mi pogrešno verujemo da “Ikea” po više aspekata nije usaglasila svoje poslovanje sa zakonima

Nenad Bumbić, predsednik udruženja “Zaštita potrošača”

Kompanija “Ikea” preti Informeru preko svoje PR agencije u Srbiji samo zato što smo upozorili čitaoce na nepravilnosti u poslovanju švedskog proizvođača nameštaja u našoj zemlji! Agencija “Pristop”, koja radi za “Ikeu”, optužila je naš list da vodi “prljavu kampanju” protiv švedske kompanije, zbog toga što smo ukazali da ona ne poštuje niz odredaba potrošačkih zakona u Srbiji (pogledajte okvir).Pritom, “Ikeina” agencija nije demantovala nijedan od naših navoda iznetih u dodatku Zaštitnik potrošača, niti je pružila bilo kakve dokaze da oni nisu tačni.

Istovremeno, agencija “Pristop” pretila je i Nenadu Bumbiću iz udruženja “Zaštita potrošača” jer je u Informerovom dodatku ukazivao na popuste u radu “Ikee” u naoj zemlji. Naime, dan nakon objavljivanja teksta o “Ikei” u Zaštitniku potrošača, Bumbić nam se javio vidno uzemiren zbog telefonskog razgovora sa predstavnikom pomenute PR agencije. Odmah na početku razgovora rečeno mi je da učestvujem u prljavoj kampanji Informera protiv “Ikee”. Veoma me je razočaralo to što je telefnski razgovor sa osobom iz PR agencije koja zastupa “Ikeu” bio sve, samo ne i konstruktivan. Stekao sam utisak da me nije pozvao sa ciljem da razmotrimo kako da rešimo problem ili da pokuša da mi pruži dokaze da ono što sam izno u tekstu nije tačno. Umesto da mi kaže šta nije istina od onoga što sam izneo o nepravilnostima u radu “Ikee”, čovek iz “Pristopa” me je pitao da li ja znam da “Informer čita 800.000 ljudi”?! Kakve to veze ima sa nepravilnostima u njihovom radu? Potom je počeo da preti kako će me staviti na nekakve “crne liste” koje navodno pravi švedska kompanija. Kada sam ga pitao kakve su to “crne liste” i šta one podrazumevaju, nije mogao ili nije hteo da mi kaže – otkriva Bumbić.

Srbima prodaju komode ubice

Bumbić podseća na jedan od najvećih skandala vezanih za “Ikeu”, čijom je krivicom 50 mališana poginulo.
– U SAD “Ikea” je isplatila preko 50 miliona dolara roditeljima dece koja su poginula kada su se “Ikeine” komode prevrnule na njih. Kako su američki mediji izvestili, suma je visoka jer u odgovorni u “Ikei” bili savršeno svesni da problem sa komodama postoji. “Ikei” je prva smrt deteta izazvana prevrtanjem komode prijavljena još davne 1989. godine – podseća naš sagovornik.
Da zlo bude veće, “Ikeina” komoda ubica “malm” prodaje se u robnoj kući u Srbiji, dok je iz mnogih zemalja sveta povučena.Bumbić je spreman da u svakom trenutku dokaže da “Ikea” e poštuje zakone kada su u pitanju obaveštenja o reklamacijama i deklaracije o poreklu proizvoda.– Ovom prilikom javno nudim ljudima iz “Ikee” da svi zajedno u njihovom objektu proverimo ko je u pravu i da li mi pogrešno verujemo da “Ikea” po više aspekata nije usaglasila svoje poslovanje sa zakonima. Da li možda lažem kada kažem da je na nekim njihovim proizvodima kao zemlja porekla navedeno čak pet država? Ili da nigde ne postoji obaveštenje o prijemu reklamacija? Zbog nespremnsti predstavnika “Ikee” da se razgovara o problemima, bojim se da je opravdan moj strah da će dosta potrošača na bolan način shvatiti da ne mogu da ostvare mnoge pogodnosti zbog kojih se odlučuju da kupe proizvode baš kod njih – kaže Bumbić, koji je gnev “Ikee” izazvao i time što je, kao predsednik organizacije koja se bavi zaštitom potrošača u Srbiji, na njihovu adresu poslao mejl kao preporuku za uklanjanje nepravilnosti u radu.

Šta je zamereno “Ikei”

* Švedski lanac nie do kraja ispoštovao naše potrošačke zakone
* U njihovom prodajnom objektu nismo uspeli da nađemo sva obaveštenja koja po Zakonu o zaštiti potrošača moraju da budu istaknuta na vidljivom mestu
* Nismo našli Obaveštenje o mestu i načinu prijema reklamacije. Njihovo ljubazno osoblje koje se bavi obradom reklamacija ne zna da takvo obaveštenje treba da postoji (u međuvremenu, nakon poslatog dopisa, takvo obaveštenje je istaknuto na šalteru za reklamacije, baš gde nam je rečeno da ne naju ništa o tome)
* Na deklaracijama većine komada nameštaja navedeno je da je uvoznik pravno lice koje po podacima APR-a nije registrovano u Srbiji (“Ikea supply AG”)
* Na deklarcijama piše da je artikal proizveden u više zemalja. Tako možete kupiti jedan komad nameštaja na kome piše da je proizveden u Nemačkoj, Švedskoj, Poljskoj, Litvaniji i Kini

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI