HRONO DIJETA

Hrono dijeta je zaintereovala mnoge od vas pa su nam se obratili sa pitanjima vezanim za njeno sprovođenje i iskustvima sa istom. Takođe, tražili su jednostavan, lako razumljiv priaz dijete i njenog sprovođenja.Tim Dijeta.Net-a ne bi bio to što jeste, da celu dijetu nije sveo na najmanju moguću meru i, naravno, testirao na dobrovoljcu  periodu od 21 dan. Priča o uspešnosti/neuspešnosti ove dijete je u drugom delu teksta – jer za početak, počnimo sa malo teorije:

HRONO DIJETA

Ko je „izmislio“ hrono dijetu?

Francuz A Delabos je još davne 1986. godine postavi osnve hrononutricije a njen razvoj teče do današnjih dana. A šta je to dr Delabos otkrio? Pa, jednostavno, da nije svaa hrana za svaki deo dana – jedna vrsta namirnica je primerena za doručak a druge za ručak i večeru… Naravno, i užina ima svoj posebni „tajming“. Zvuči interesantno… Sledeća zamisao i obećanje istraživača koji su poboljšavali i razvijali ideju dobrog nam doktora Delabosa je a dijetalci na hrono dijeti ne samo da treba brzo da izgube težinu već i da NIKADA ne osećaju glad! I kao šlag na torti – kao da sve gorespmenuto nije dovoljno – hrononutricionisti obećavaju i dobrobiti ove dijete koje nisu male: generalno popravljanje zdravstvenog stanj, preoblikovanje tela pa čak i nestanak celulita (ukoliko ga imate)!

Hrono dijeta – praktična primena

Ukoliko ste ljubitelj moderne kuhinje, imate malo znanja o namirnicama – veoma lako ćete usvojiti (možda i zavoleti) ovaj novi način ishrane. Osnovno pravilo koj treba a odmah upamtite je: ugljeni hidrati i proteini se, osim kada je doručak u pitanju, ne jedu u istom obroku! A evo i ostalih informacija šta treba da radite na Hono dijeti:

Hrono dijeta – doručak: Jedite životinjke masti i integralne žitarice (integralnihleb, pirinač i sl.) Prema Delabosu, naše telo luči dovoljno enzima koji razgrađuju masti i proteine kada se probudimo, pa doručak može da bude bogat, masni obrok uz hleb, puter, jaja, šunku, kobasice i sireve. Obilan i bogat doručak omogućav da ste manje gladni tokom dana. Sve je dopušteno osim šećera i voća jer se suviše brzo razgrađuju.

Hrono dijeta – ručak: Jedite uglavnom poteine (životinjske ili druge), i neko povrće, najbolje lako pareno i/ili u obliku sveže salate. Dva puta nedeljno možete za ručak jesti i namirnie koje sadrže ugljene hidrate i to sa povrćem. Hrono dijeta striktno zabranjuje proteine i ugljene hidrate u istom obroku!

Popodnevna užina: Jedite malu količinu biljih masti: masline, orasi, kikiriki puter, med ili 30 grama tamne čokolade – nešto više od dve supene kašike. Ili neko voće sa niskim glikemičkm indeksom.

Večera: Ovo je najlaki obrok u toku dana koji uključuje ribu, posno meso i nešto zelenog povrća. Ili, ako ste i dalje siti od ostalih obroka, samo je preskočite! Izbgavajte ugljene hidrate uveče – sporo se vare i imaju tendenciju da se pretvaraju u masnoće.

Dakle, kada je hrono dieta u pitanju – važi ona poslovica: doručkujte kao kralj, ručajte kao princ i večerajte kao siromah.

Dodatne napomene

  • Doručak je OBAVEZAN;
  • Za doručak nikada ne jedite voće;
  • Pijte dovoljno tečnosti;
  • Ne treba da gladujete ni u jednom delu dana;
  • Poželjno je d obroci budu u isto vreme svakoga dana i da razmak između obroka bude minimum 4 sata, kako bi se smirila pankreasna aktivnost;
  • Hleb, testenie i skrobna povrća (krompir) jedu se najkasnije do 15 časova;
  • Proteini iz biljnih izvora mogu da zamene proteine životinjskog porekla;
  • Hrono dijeta je strktna: Nema grickanja između obroka! Znači, apsolutno ništa! JAKO BITNO!
  • Slatko mleko se ne koristi već njegove prerađevine: kiselo mleko i sir;
  • Nikada ne idite na spavaje neposredno posle obroka – ostavite želucu bar dva sata pre spavanja da se „izbori“ sa hranom.

Razmimoilaženja

Oko dijetnog plana i cenralne ideje većina istraživača se slaže. Međutim, oko nekih drugih stvari razvile su se polemike. Neki autori navode da je potrebno 4 do 6 nedelja da dođe do preraspodele masti u organizmu, drugi uvode intoleranciju na namirnice (još uvek nepotvrđena priča), treći mogućnost konzumiraja alkohla (uglavnom vina i šampanjca) za vreme dijete. Ove stvari ćemo ostaviti po strani mada se ideja o konzumirnju vina čini jako primamljivom i, verovatno je dobri doktor Delabos želeo da ugodi malo i psihi…Inače, istraživaja potvrđuju da obilan doručak bogat proteinima, mastima i ugljenim hidratima daje bolje rezultate kod dijetalaca nego niskokalorijski i nisko ugljeno hdatni doručak. Upravo onako kako zagovara hrono dijeta. U studiji Virdžinija Komonvelt Univerziteta, žene koje su jele svoj najveći obrok u toku dana za doručak, gubile su težinu i narednih osam meseci, u poređenju sa ženama koje su na niskomasnom doručku sa malo ugljenih hidrata (kojesu, odmah posleprestanka eksperimenta počele i da dobijaju na težini).

A sada iskustvo sa hrono dijetom

Poštujući gorespomenuta pravila autor teksta je držao dijetu tačno 21 dan.

Rezultati:

  • 3, 2 kg manje,
  • 4 cm manje u obimu struka
  • 8 cm manje u obimu kukova
  • smanjenje ukupne telesne masnoće za dva procenta i
  • smanjenje visceralne masnoće za 2 jedinice.

Dakle, hrono dijeta se pokazala kao uspešna. Međutim (uvek to međuti): Po završetku dijete, čisto radi eksperimenta i vas dragi čitaoci (da, da – žrtvovao sam se zbog vas) – pojeo sam za ručak jedan loše kombinovni obrok: krompir pire, 50 gr mesa i povrće. Za večeru sladoled. I sutradan je vaga pokazivala 1,2 kg više! Narednog dana (iako sam se vratio na hrono dijetu brojke na vagi su pokazale još 300 gr više – što znači da sam od izgubljenih 3,2 kg uspeo za nešto više od 24 sata da „vratim“ gotovo polovinu! Da apomenem, nivo aktivnosti je bio isti svih dana (i na dijeti i van nje: oko 2 sata umerene aktivnosti tj. potrošenih nekih 800 kcal ).Naravno, da se ja nisam ugojio 1,5 kg već je u pitanju romena ishrane, tečnost i slične stvarčice. Ipak, mišljenja sam da kod dobre dijete i bogatog doručka – ovolike varijacije nebi trebalo da se pojavljuju. Ili ova dijeta jednostavno nije za mene… Daću joj još par dana šansu a vama koji je probate eto materijala za razmišljanje. I javljajte šta se kod vas dešava tj. dajte prilog rubrici: Moje Hrono dijeta iskustvo!Na našim prostorima Hrono dijeta se prezntuje u dve varijante: Program dr Delaboa i program dr Gifing. Da bi ste odredili koji program baš vama odgovara pročitajte koje su sličnsti i razlike između ova dva sistema. A za početnike obavezan je tekst: Hrono ishrana za početnike!

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI