FESN PARK INDJIJA VELIKA PREVARA

Reporteri Zaštitnika potrošača uverili se da su cene u ovom centru iste kao u bilo kom šoping-molu u Beogradu, Nišu, Kragujevcu ili Novom Sadu. Na stvarnom popustu jedino modeli koje niko ne kupuje, jer odgovaraju samo džinovima ili patuljcima

 

Fešn park autlet Inđija je sve samo ne autlet. Ako ste planirali da zapucate 40-50 kilometara u jednom pravcu (pod uslovom da idete iz Beograda, a ne na primer iz Niša) da biste se obukli za male pare, grdno ste se prevarili.

Od kada je otvoren Fešn park u Inđiji mi smo naglašavali da su oni autlet samo u nazivu koji koriste
NOPS

Cene robe u radnjama u ovom centru, kao i ponuđeni popusti, ne razlikuju se od onih koje ćete zateći u bilo kom šoping-centru u Beogradu, Nišu, Kragujevcu ili Novom Sadu, a eki artikli su čak i skuplji. Uz sve to, većina modela za koje možete da dobijete kakav-takav popust postoji samo u jednoj veličini, koja je po pravilu namenjena ili džinovima ili patuljcima.kipa Zaštitnika potrošača obišla je sve prodavnice u Inđiji, nije nam trebalo mnogo da shvatimo da je sve jedna obična obmana i prevara. Već u prvoj prodavnici koja trguje satovima bilo je jasno da ovde nema nikakve uštede. Svi modeli su se prodavali po uobičajenim cenama, a samo u jednom minijaturnom izlogu bilo je izloženo pet modela za koje su važile nešto niže cene. Međutim, to je bio samo početak naših razočaranja koja su se nizala kao na fabričkoj traci.

Patike uz “popust” čak 16.000?!

Ipak, niko nas nije iznenadio kao “N Sport”, koji u svom autletu “Pumine” patike sa sve sniženjem od 30 odsto nudi za čak 15.999 dinara, što je cena za koju u stvarnim autletima u zemljama okruženja bez problema možete da kupite “pjaćoti” cipele sa sve čarapama da vam se slažu uz njih. Da sve bude gore, iste te patike u regularnom butiku “N sporta” u Beogradu koštaju takođe 15.999 dinara, što je jasan pokazatelj da je popust u potpunosti izmišljen i da je posredi prevara.

Iz “Liscine” prodavnice veša vrebao je natpis “popust do 80 odsto”, ali mi, uprkos detaljnom preturanju po policama, nismo uspeli da nađemo nijednu stvar sa tolikim popustom. Shvativši da je samoinicijativna potraga za grandioznim imaginarnim popustima ravna Sizifovom poslu, već na ulazu u ostale butike pitali smo prodavce da nam pokažu garderobu sa najvećim sniženjima. Tako su nam u “Fešn end frendsu” među nekoliko hiljada artikala od desetak različitih brendova pokazali čitavu jednu majicu za spavanje koja je bila na popustu od 50 odsto?!Slična priča nas je sačekala i u “Stoun ajlendu”, gde najavljeni popust od 50 odsto takođe imate samo za jednu mušku majicu, i to u S veličini, koju u Srbiji prerastu čak i deca u osnovnoj školi.

Da ne budemo maliciozni, nije da nema popusta, ali su oni do 20 odsto, koje ćete pronaći i u brojnim stalnim akcijama po radnjama koje se nalaze u nekim drugim tržnim centrima u Beogradu i ostalim gradovima. Na primer, “levis” farmerke su snižene sa 11 na devet hiljada dinara, u “XYZ” prodavnici “armani” dukserica sa 14 na 12 hiljada, jakna “Antonio Morato” sa 24.000 na 19.000, a košulja sa šest na pet hiljada dinara. “Majkl kors” torbe snižene su čitavih 20 procenata, kao i njihove cipele. Vrhunac trgovačkog bezobrazluka sačekao nas je u prodavnicama “Riplej”, gde nema popusta ni na jedan artikal, i u butiku “PWL”, gde se sniženja kreću u rasponu od 150 do 200 dinara.

Prodavac u sportskoj radnji: Na popustu od 70 je samo po jedan par, i to za slonove?!

Pošto su nas naši stariji učili da nada ipak umire poslednja, ponadali smo se da ćemo u prodavnicama sportske garderobe proći nešto bolje, ali nam se ni tu sreća nije osmehnula. Istini za volju, svi najpoznatiji brendovi poput “Najkija”, “Riboka” ili “Adidasa” obećavaju popuste i do 70 odsto, ali kada uđete u te radnje, shvatite da ćete dobro proći samo ako ste Guliver ili Palčica. Naime, na tim najvećim popustima pronaći ćete svega nekoliko modela, ali u veličinama 47,5 ili 48 za muškarce ili 36 i 42 za žene, što, priznaćete, retko kome odgovara.

Rok prošao, reklama ostala: Reklamiranje popusta do 10. a već je bio 11. aprilU jednoj od sportskih radnji prodavac nam je sve odmah objasnio.– Ovo što je na popustu od 70 odsto ima samo po jedan par i to su brojevi bukvalno za slonove. Čak i na ovom popustu od 50 odsto nemamo one veličine koje ljudi uglavno nose. Tako da ako hoćete nešto da kuite gledajte ove modele po regularnim cenama, eventualno ove sa sniženjem od 20 odsto – iskren je bio mladić.

NOPS: Krše zakone, moraju biti kažnjeni

U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) objašnjavaju i da autlet u Inđiji krši Zakon o trgovini i Zakon o zaštiti potrošača i da bi i taj centar i gotovo svaki butik u njemu trebalo da budu kažnjeni od 300.000 do 2.000.000 dinara.
– To što najave sniženje od 50 ili 70 procenata, pa se to odnosi samo na jedan artikal ili kažu da je popust uračunat već u cenu ili što na sniženu robu ne daju mogućnost reklamacije, sve spada u kršenje zakona, nepoštenu trgovinsku praksu i dovođenje potrošača u zabludu. I ima niz takvih primera gde krše i Zakon o trgovini i Zakon oaštiti potrošača, za šta moraju da budu kažnjeni od 300.000 do 2.000.000 dinara. Uz to bi i svaki pojedinačni butik trebalo kazniti po nekoliko osnova, pa kada bi platili višemilionske kazne možda bi prestali da se bave ovakvim stvarima, koje se slobodno mogu nazvati i prevarom. Zbog toga se mi zalažemo za prekršajne naloge i kazne na licu mesta jer se oni sada provlače tako što su prekršajni sudovi pretrpani i predmeti lako zastare nakon dve godine – objašnjavaju u NOPS-u.

Na kraju, nakon obilaska svih radnji shvatili smo da smo potrošili svega 2.500 dinara, ali je “mali” problem što za taj novac nismo ništa kupili već smo platili gorivo, putarinu i popili po kfu.U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) kažu za Zaštitnik potrošača da je Fešn park u Inđiji samo u nazivu autlet i da je većina cena tamo čak i veća nego  regularnim prodavnicama u Beogradu, Novom Sadu ili Kragujevcu.


– Mi kao organizacija smo nekoliko puta istraživali taj Fešn park u Inđiji još od kada je otvoren i svaki put smo naglašavali da su oni autlet samo u nazivu koji koriste. Ono je sve samo ne autlet i možemo ga oslovljavati jedino kao sklop butika! Kao prvo, prodaju novu kolekciju, što ne postoji ni u jenom autletu u svetu, a uz to su im cene velikog broja artikala sa tim izmišljenim popustima veće nego u regularnim prodavnicama u Beogradu, Novom Sadu, Krgujevcu i drugim gradovima po Srbiji. Zbog toga su i sami potrošači shvatili da im se ne isplati da plaćaju gorivo i putarine da bi otišli tamo, te je zato i posećenost izuzetno slaba – kažu u NOPS-u.I u organizaciji Zaštita potrošača kažu da ovaj centar ne može nikako da se nazove autletom.

2 miliona dinara je zaprećena kazna za kršenje Zakona o trgovini

– Ne, nikako! Prvi i pravi autleti su bili prodavnice smeštene pored fabrika ili na periferiji većih gradova. U njima se prodavala roba po fabričkim cenama, ona koja izlazi iz mode, iz prethodne sezone i proizvodi sa greškom. To je ono što kupci očekuju kad idu u autlet centre poput onog u okolini Inije.Na pitanje da li je normalno da samo jedan artikal u prodavnici bude na naznačenom maksimalnom sniženju, kao i da dominiraju proizvodi iz novih kolekcija, iz ove organizacije odgovaraju:– Tako ne bi trebalo da bude. Čak i na sajtu Fešn autlet centra Inđija potrošači lako mogu da nađu tvrdnju da se u autlet centrima prodaje roba iz prethodnih sezona uz stalna sniženja od 30-70 odsto. Zbog takvih tvrdnji u prvih nekoliko meseci rad tog autlet centra često smo dobijali pozive razočaranih potrošača. Oi su smatrali da su obmanuti jer su verujući PR kampanji tog centra odlučili da izdvoje dosta vremena i novca da dođu do Inđije da bi samo doživeli razočaranje. Potrošači su nam se žalili da cene uopšte nisu povoljnije u odnosu na prodavnice u njihovim mestima.

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI