DOJCE VELE : RADULOVICU POKAZI PRIZNANICU DA SI PLATIO POREZ

NEMAČKI DOJČE VELE ODGOVORIO SAŠI RADULOVIĆU: Umesto uvreda i psovki pokaži priznanicu da si platio porez!
Nemački radio i portal Dojče vele objavio je novi tekst o poreskom dugu lidera pokreta “Dosta je bilo” Saše Radulovića u SAD, negirajući time njihove odgovore na prethodni tekst DV i posebno kritike na račun profesionalnosti te medijske kuće
 

GDE JE PRIZNANICA O PLAĆENOM POREZU: Radulović uvredama skreće pažnju sa teme!

U obimnom tekstu Dojče vele navodi da redakcija stoji iza svih navoda o tome da zvanični dokument američke Poreske uprave dokazuje da Radulović ima veliki poreski dug, a Radulovićev odgovor vidi kao “tobožnji dokaz”.

Kako navodi Dojče vele, Radulović i njegov “pres-tim” stoje naspram papira sa pečatom od 20. jula ove godine i potpisom odgovornog službenika iz američke Poreske uprave, tvrdeći da je u pitanju falsifikat ili gruba greška i iznoseći opaske na temu skandaloznog manipulatorskog ponašanja medija i autora teksta.

– Imamo i uvrede, psovke i pretnje ljudi koji ponosno ističu da su članovi pokreta DJB. Imamo sve ono što Radulović i njegov pokret inače kritikuju i obećavaju da će iskoreniti kada jednom budu vlast”- navodi se u tekstu.

Dojče vele podseća da Radulović na Tviteru i u saopštenjima govori kako se iz SAD u Kanadu vratio krajem 2001, da nije državljanin SAD, niti njihov poreski obveznik, kao i da je od novembra 2001. prvi čovek njegove bivše firme “““True Spectra””” neko drugi, a ne on.

“Zgodni biografski detalji, ali je pitanje sa kojim delom teksta oni polemišu? Baš nigde se ne navodi da je Radulović 2002. živeo u SAD. To, uostalom, nije ni bitno. Možete biti državljanin Ugande sa prebivalištem u Lihtenštajnu, a ipak imati prihode i poresku obavezu u SAD”, primećuju u listu Dojče vele.

Ukazuje se i na podatak da na “Linkedinu” stoji da je Radulović bio predsednik i izvršni direktor kompanije “““True Spectra””” od 1998. zaključno sa 2002, dok u saopštenju lider DJB tvrdi da je 2002. već bio u Kanadi, a za televiziju N1 izjavio je da je te godine u SAD išao samo turistički

Tokom vikenda, navodi Dojče vele, Radulović je uz podršku simpatizera po Tviteru delio link za listu 500 najvećih poreskih dužnika države Kalifornije, na kojoj nema njegovog imena. I, sve je znači u redu? Pa ne baš. Kalifornija razrezuje i ubira takozvani “state income tax”, dažbinu koja ama baš nikakve veze nema sa federalnim porezom o kojem govori dokument koji je objavio Dojče vele. U prevodu: možete platiti jedan, a ne platiti drugi”, primećuje autor teksta.

Dodaje se i da je pokret DJB (ili njegovi simpatizeri) objavio i adresu pretraživača SearchQuarry, koji vuče podatke iz sudskih spisa iako niko nije tvrdio da se protiv Radulovića vodi neki sudski postupak.

– O ozbiljnosti pretraživača govori i to da ćete naći rezultate ako u njega ukucate i ‘Duško Dugouško’ – što su neki tviteraši i učinili – navodi autor.

Kao treću liniju odbrane svojih argumenata Radulović na Tviteru dovodi u pitanje profesionalnost Dojče velea ističući da se protiv pokreta “Dosta je bilo” vodi kampanja, da se manipuliše i pišu jednostrani tekstovi.

U tekstu se dodaje i da su uvrede na račun Dojče velea nastavljene i na Fejsbuk stranici DJB, gde ostaju i klevete, uvrede, pozivi na linč.

– Mora da je u žaru tviteraške borbe Raduloviću i njegovim saradnicima promakla fina ironija – njihov ton neodoljivo podseća na ton vladajuće garniture koju s pravom kritikuju, a stil i inventivnost su baš na nivou ‘blatoida- istakao je autor teksta.

On, takođe, podseća da ga je pokret “Dosta je bilo” optužio za neprofesionalizam ističući da je u ranijem tekstu o obeležavanju “Oluje” pisao posebne varijante za srpsko govorno područje, englesko i nemačko.

-Jesam, svečano priznajem. Baš kao što sam svaki tekst višejezično objavljen na Dojče veleu pisao u ‘različitim varijantama’ – nešto što je srpskom čitalaštvu banalno (šta je bila Jugoslavija, kad je počeo rat, ko je Tuđman i slično) za englesko i nemačko čitalaštvo je enigma koju treba objasniti- objašnjava autor.

Dodaje da je neistitina tvrdnja koju DJB iznosi o tome da u engleskom i nemačkom tekstu nema ni pomena od kritike hrvatske države zbog nepriznavanja zločina.

– I to sa sve linkovima na tekstove Dojče velea gde svako ko barem natuca engleski ili nemački može da vidi da je pola teksta posvećeno kritici ‘Oluje” – navodi autor teksta.

Dojče vele je takođe odbacio kao neistinite tvrdnje u saopštenjima pokreta “Dosta je bilo” prema kojima navodno autor teksta nije postupio u skladu sa novinarskom etikom koja podrazumeva da se čuje i druga strana.

– Ponuda za opširni intervju koji bi bio prenet 1/1 i sada stoji. Posle početnog pristanka da naknadno govori za Dojče vele, Radulović se predomislio i izneo ucenu: tek ako Dojče veleobjavi reagovanja njegovog pokreta, on će možda dati intervju- navodi autor.

A ta reagovanja, koja su inače stigla na adresu redakcije, Dojče vele će objaviti, jer se ne odnose na glavnu tezu teksta, niti na bilo koji način osporavaju postojanje poreskog duga.

– Nezavisni mediji nisu protočni bojler za partijske pamflete prepune fantazija i konstrukcija. Već i srpski Zakon o javnom informisanju kaže da se odgovor ne mora objaviti ako se ne odnosi na tvrdnju o činjenicama, ako je besmislen, ako je istinitost objavljene informacije očigledna i tako dalje- poručio je Dojče vele.

Sasvim bi druga stvar bila, dodaje se, kada bi DJB ponudila nekakav pravi protivdokaz, poput priznanice za plaćeni porez.

Na odgovor Radulovićevim pretnjama tužbom, Dojče vele poručuje da će Radulović sudski proces voditi s parčetom papira.

– Nema sumnje, proces zbog teksta bio bi sudska svađa gospodina Radulovića sa parčetom papira, pečatiranim i potpisanim u njegovom nekadašnjem komšiluku. Jer kada se probije kroz galimatijas vrdanja, teorija zavere i pretnji, ostaju Radulović i taj papir. Pa neka oni vide šta će- zaključuje tekstu Dojče vele.

Saša Radulović je, kako tvrdi nemački medij, 2000. i 2002. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ostavio neplaćeni poreski dug od 1.069.670 dolara i 25 centi na ime federalnog poreza na prihod, u šta nisu uračunate kamate i eventualne kazne, a u prilogu tome objavljen je na sajtu Dojče velea skenirani dokument američke Poreske uprave.

Najpoplarnije
Facebook Comments
Share