CENTAR BEOGRADA PESACKA ZONA

Širenjem pešačke “štrafte” oko Knez Mihailove ulice, ka Obilićevom i Kosančićevom vencu, sve do Savskog šetališta, centralna gradska zona doživeće u narednih pet godina značajne promene. Mnogobrojne novine očekuju stanovnike Varoš kapije, ali i sve Beograđane. “Vrabac srevis” nadgledanje ulaza u pešačku zonu, kao i snabdeanje prodavnica u jutarnjim satima, samo su neke od izmena koje nas očekuju
Milutin Folić

Prema tvrdnjma glavnog gradskog urbanite Milutina Folića, nijedna tačka ovog “šetališta” neće biti udaljena više od 200 metara od najbliže saobraćajnice. To potvrđuju i detaljne studije, koje su rađene pre početka saog projekta, u kojima se mislilo i o najsitnijim detaljima. Za saobraćaj ostaju prohodne Pop Lukina, Brankova, Maršala Birjuzova do garaže, Carice Milice, Nikole Spasića, Čubrina i Ivan-begova i na njima će biti paring-mesta. Ovim je prilaz pešačkoj zoni obezbeđen – kaže Folić za “Novosti”.

Studentski trg

Gradnja garaže Studentski trg mgla bi da počne iduće godine, kao i tunel koji će povezati Svsku i Dunavsku padinu. Ovim će se saobraćaj u centru rasteretiti, i stvoriti uslovi da se Brankova ulica “suzi”, odnosno da se duž njen naprave biciklističke staze i osade drvoredi.Oko cele peščke zone postavljaju se potapajući stubići, koji će po potebi biti spuštani, pa je prilaz kolia hitnih službi omogućen. Zbog ovih vozila između bašta restorana moraće da postoji prostor od 3,5 metara kako bi se nesmetano kretali kroz zonu.Svi ulazi u “centrano šetalište” biće nadgledani 24 časa, a u okviru Sekretarjata za saobraćaj postojaće služba koja će pratiti ulazak i izlzak vozila.

 – Snabdevanje prodvnica biće moguće samo od 6 do 10 sati ujutro, i to vozilima težine do 3,5 tona. To su omanji kamioni koji neće unštiti pločnike. Vozila koja se nađu u pešačkoj zoni van ovih termina, biće višestruko kažnjavanje kada ih pdigne  služba “Parking servisa”. U vanrednim slučajevima u zonu će moći da uđu i teži kamioni, ali po dbijanju dozvole Sekretarijata za saobraćaj. Tada će se obavezno postavljati zaštita pločnka od gume ili fosni, kako se ulica ne bi uništavala –  kaže Folić.Zato su sve banke čije se poslovice ovde nalaze, kao i “Lutrija Srbije”, svoje sefove već izmestile. Prolaz ka Narodnoj banci ostaje prohodan.

Ono što je žitelje Varoš kapije najviše brinulo jeste problem parkiranja usled širenja pešačke zone, kao i razdaljina koju će stariji morati da pređu od saobraćajnice do kuće.

 – Širenjem pešačke zone “skinuli” smo oko stotinak mesta za parkranje, a njim smo nadoknadili sa još dodatnih 200 mesta u gaaži na Obilićevom vencu, koja se otvara 1. jula. U njoj će po specijalnim uslovima biti obezbeđeno parkiranje za stanare pešačke zone, koji će mesečno parking-mesto plaćati 6.000 dinara. Ujedno, od sptembra, ispod šoping-mola u Rajićevoj imaće na raspolaganju još 450 parking-mesta – ističe gradsi urbanista.Specijalizovanim električnim vozilima “Vrabac servisa” stariji sugrađani će besplatno moći da se prevezu od ulice do kućnog praga. Vozila će kružiti zonom tokom čitavog dana, a do stanara će dolaziti i po pozivu. Služba će imati spisak žitelja koji imaju prioritet u korišćenju ove usluge. “Vrabac servis” napravljen je po ugledu na Ljubljanu, koja je takoe dobila prostor za šetače.

Share
loading...
Komentari
Podelite ovu vest sa prijateljima

SLIČNE VESTI