BANANA DIJETA

Kada je pre par godina u Japanu promoisana Jutarnja banana dijeta za veoma kratko vreme postala je toliko popularna da je izazvala i potrese na nacionalnom nivou – naime, pojavila se nestašca banana! Banana dijeta je dobro protresla Japan i za sobom ostavila pozitivne posledice Samu dijetu su osmislili Hitoši Vatanabe koji se bavio proučavanjem preventivne medicine i njegova supruga Sumiko inače farmaceut po zanmanju.

BANANA DIJETA

Jutarnja banana (Banana dijeta) osnovne postavke

Osnovna postaka „pronalazača“ ove dijete je da doručak koji sadrži jedino banane i običnu vodu sobne temperature može doprineti značajnom smanjenju klograma bez obzira šta jedete ostatak dana.Kao što vidite, dijeta je izuzetno jednostavna i laka za praćenje a mnogi Japanci su potvrdili i njenu valjanost: naima, kod velikog broja je došlo do značajnog gubitka težine prilikom eksperimentisanja sa ovom dijetom.Odgovor zašto ova dijea tako dobro „radi“ je možda u činjenici da banane pospešuju varenje i ubrzavaju metabolizam. Druga mogućnost leži u vrsti skroba koji banane poseduju a koji ima niži glikemički indeks, dugo se vari, daje osećaj sitosti i delimično blokira apsorbciju ugljenih hdrata.

Niko pouzdano nije siguran zato voda mora dabude na sobnoj temperaturi ali postoji više teorija od kojih su najzastupljenije da voda ove temperature poboljšava varenje i smanjuje osećaj gladi.Osobama koje žele da praktikju ovu dijetu savetuje se i da večernji obrok bude pre 8 sati uveče i da izbegavaju slatkiše posle večere. U slučaju gladi prihvatljivije je uzeti komad voća.I poslednje pravilokod ove dijete je da se na spavanje ide pre ponoći. Za ovo pravilo gotovo i da ne treba objašnjene jer su i naučne studije pokazale povezanost između kasnog odlaska na počinak i gojaznosti.Naravno, ako želite da potpuno ispoštujete ovu dijetu reba se držati i pravila da jedete koliko vam je dovoljno tj. da se ne prejedate. Japanci imaju čak i princip koji zagovara da se jede dok se ne dostine 80% punoće (hmmm… mada je ovo teško odrediti).Zabranjene namirnice su mlečni proizvodi i alkohol. Od napitaka tu je jedino voda sobe temperature! A banane moraju biti sirove a ne pečene, kuvane ili zaleđene.

Primer jelovnika

Doručak

– Jedna ili više anana (količina da se oseti itost) – Čaša mlake vode (sobna temperatura)

Ručak

– Obrok po izbru

Popodnevna užina

– Mala, slaka grickalica je dozvoljena oko 3 ata u slučaju gladi

Večera

– Obrok p izboru koji mora biti pojeden pre 8 sati ueče – Bez deserta.

Preporuke za vežbanje

Ne postoji posebna prporuka za vežbanje tj. možete vežbati ako želite ali i ne morat.

Zašto praktikovati ovu dijetu

  • Redovno doručkovanje možepoboljšati metabolizam i smanjiti prejedanje kasnije u toku dana.
  • Izbegavanje kafe za doučak može dovesti do stabilizovanja nivoa glukoze i smanjenja apetita.
  • Nejedenje obroka osle 8 sati uveče smanjuje tendenciju noćnog grickanja (obično hrane bogate kalorijama).
  • Značajno smanjenje i preskakanje mlečnih proizvoda i deserta smanjuje količinu kalorija tako što ograničava unos masnoća i šećera.
  • Banane su namirnice bogae vlaknima, vitaminima B6 i C kao i kalijumom.
  • Obeshrabrje prejedanje.

Zašto NE praktivati ovu dijetu

  • Neke osobe (uglanom one koje pate od hipoglikemije) mogu lošije reagovati na čiste ugljene hidrate za doručak.
  • Nedisciplinovane osobe ogu da konzumiraju više kalorija u preostalim obrocima – za ručak ili večeru (da bi nadoknadili propušteno).
  • Ne ohrabruje vežbanje.
  • Ne uključuje psiološke faktore koji su „upleteni“ gotovo u svaku dijetu.

Zaključak

Ako se odlučite za ovu dijetu i postigete dobar rezultat – on nije rezultat nekog magičnog svojstva banana u sagorevanju masnoća. Mnogo je verovatnije da je gubitak kilograa povezan sa praćenjem gorespomenutih pravila. Najvažnija su: jedenje u određeno doba dana i izbegavanje deserta.Ova dijeta definitivno dje rezultate sve dok ostali obroci budu „normalni“ za vaše potrebe – tj. do god ne počnete da se prejedate za druga dva obroka.Ako je dosta Japanaca probalo i uspelo (usput, oni su „najvitkija“ nacija – imaju svega 5% gojaznih… „beže“ Francuzima /12%/ koji su na drugom mestu začitavih 7% !) …

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI