AKS KURIRSKA SLUZBA – PREVARA!

Građani se masovno žale na rad servisa za dostavu pošiljki, koji se čak i ne udostoje da odgovore na prigovor ili da im nadoknade nanetu štetu 

 
Pitam se ko će nama da nadoknadi sve troškove, od telefonskog računa i goriva do putarine, koje smo utrošili u potrazi za svojim stvarima
Goga Trajković, studentkinja

Kurirske službe su s jedne strane mnogima olakšale život, ali sve je više onih kojima su ga i zagorčale. Potrošači nam se svakodnevno javljaju sa pritužbama na njihov rad – paketi su izgubljeni, roba je oštećena, vreme preuzimanja pošiljke i isporuke nije ispoštovano. Na pozive uglavnom ne odgovaraju ili daju lažne inforacije.oga Trajković iz Vranja, koja studira u Novom Sadu, nestrpljivo je očekivala paket koji joj je majka iz rodnog grada poslaa preko kurirske službe “Aks”. Ispostavilo se da je uzalud čekala, jer ni posle pet dana na njenu adresu u Novom Sadu nisu stigli torbe i koferi sa hranom i drugim potrepštinama.
– Za početak, po pošiljku su kod moje majke došli dan kasnije od ugovorenog. Uredno im je platila poštarinu 1.850 dinara, a na sve to častila kurira još 150 dinara. Prema podacima sa oficijelnog sajta ove kurirske službe, pošiljka je sledećeg dana nešto posle ponoći stigla na sortirnu traku u Šabac. Kako mi nije stizala na adresu, uorno sam zvala na broj telefona sa sajta. Kada bi se udostojili da se jave, dobijala bih uvek isti odgovor – da će stići između 16 i 18 časova. A kad ne stigne, onda kažu sutra. I tako je svako sutra imalo svoje sutra, sve dok nije istekao naknadno izmišljeni rok od tri do pet dana – priča besna Goga Trajković.

Inofrmer
ŠTA KAŽE ZAKON:

Zakon o poštanskim uslugama, kada je reč o oštećenju robe prilikom transporta glasi:
* U slučaju gubitka ili potpunog ili delimičnog oštećenja sadržine registrovane pošiljke, ili prekoračenja roka za prenos i uručenje registrovane pošiljke u unutrašnjem saobraćaju, poštanski operator dužan je da pošiljaocu ili ovlašćenom licu naknadi štetu, i to:
1) gubitak ili potpuno oštećenje reistrovane pošiljke – desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
2) gubitak ili potpuno oštećenje vrednosne pošiljke – iznos označen na pošiljci uvećan za naplaćenu poštarinu po vrednosti i desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
3) gubitak ili pogrešnu isplatu uputnice – iznos u visini uputničkog iznosa uvećan za naplaćenu poštarinu po vrednosti i desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
4) prekoračenje roka za prenos i ručenje registrovane pošiljke – petostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
5) oštećenje ili umanjenje sadržaja registrovane pošiljke – iznos u visini utvrđenog ili procenjenog dela oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke, ali ne veći od iznosa koji bi se isplatio u slučaju gubitka ili potpunog oštećenja pošiljke;

* Poštanski operator oslobođen je odgovornosti ako dokaže da je do gubitka ili oštećenja registrovane pošiljke došlo usled uzroka koji se nisu mogli predvideti, pa čak i zbog krivice pošiljaoca

Da stvar bude gora, od službenika nije nikad mogla da dobije informaciju gde se pošiljka nalazi.
– Uvek smo dobijali različite informacije – da se pošiljka nalazi u Beogradu, Šapcu, Novom Sadu. Ne moram ni da kažem koliko puta niko nije podigao slušalicu i koliko puta m je zalupljena slušalica. Sedam dana kasnije pod pritiskom priznaju da je deo pošiljke izgubljen. Dakle, pet dana su lagali i mazali nam oči kako bi dobili na vremenu, a opet nisu ništa uradili – kaže Trajkovićeva.

– Kako smo poštena porodica koja je jedva skrpila sve što se nalazilo u pošiljci (kompletne studentske potrepštine, stvari, tehniku i sve što je potrebno jednom studentu za život u drugom grdu), nismo odutajali od okretanja telefona, čak i odlaska u predstavništvo “Aksa” u Vranju. Posle desetina lažnih informacija, pokupili smo se i krenuli u pustolovinu traganja za ličnim blagom – ironična je naša sagovornica, koja ubrzo otkriva da se deo pošiljke nalazi u magacinu u Novom Sadu
– Zelene torbe dobile su neku vojničku crno-maslinastu boju. Stvari su unutra bile polomljene, a hrana pokvarena. Nedostajao je crveni kofer sa točkićima. Pokupim nađene stvari, i dobijem broj mobilnog telefona za reklamaciju uz obećanje da će se izvesna gospođica Nela javiti i rešiti problem. Međutim, taj broj telefona nije u funkciji, a na zvanični broj telefona za reklamacije ili ne dižu slušalicu ili je zauzet. Posle nekoliko dana uspela sam da konačno sazam gde je kofer u kome su mi bile neophodne stvari. Pronađen je u magacinu u Šapcu. Pitam se ko će nama da nadoknadi sve troškove – od telefonskog računa i goriva do putarine, koje smo utrošili u potrazi za svojim stvarima. A da ne pričam da se nisu udostojili ni da nam vrate naknadu za poštarinu – ogorčena je Goga.

Goga je svoju muku podelila i na svom Fejsbuk profilu, nakon čega je usledila lavina pritužbi na kurirsku službu “Aks”.

mo dok mi malo zaboravimo na njih
Biljana Simović

Biljana Simović je prepričala svoj problem.

– Moj suprug je bio uporan, pa je zimske gume koje je naručio našao u magacinu “Aksa” u Šapcu, sakrivene ispod paleta, spremne da budu ukradene samo dok mi malo zaboravimo na njih… Lično je otišao da ih traži i našao ih je na već pomenutom mestu. Rečeno nam je da je pošiljka izgubljena, a kasnije, kad su provaljeni, kurir je rekao da nije bilo mesta u kombiju za njih, pa bi ih on doneo u narednih par dana – požalila se Biljana.

Na to se nadovezala Olivera Pešić, koja se požalila da je na isti način ostala bez bazena, a Mileni Marković pokušali su da naplate poštarinu za paket, iako im je platio pošiljalac.

NOPS: Reklamaciju uložite istog dana

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije tvrde da dobijaju sve veći broj žalbi na račun kurirskih službi. Kako kažu, trećina primedaba se odnosi na vreme za koje je isporučena roba, a sve je više i onih koji se im se javljaju zbog loše usluge i isporuke oštećene robe koju oni kasnije ne uspevaju da reklamiraju i zamene.
– Najvažnije je da rađani zapamte da bi oni koji primaju pošiljku ili drugo lice koje je ovlašćeno za to, odmah prilikom uručenja, a najkasnije narednog radnog dana, trebalo da reklamiraju oštećenu pošiljku. U suprotnom, pravo na naknadnu štete moraće da ostvaruju u odgovarajućem sudskom postupku – kažu u NOPS-u i dodaju da je operator dužan da se o osnovanosti reklamacije izjasni u roku od osam dana od dana prijema reklmacije.
Prema podacima potrošačkih organizacija, opravdanje koje kurirske službe najčešće daju kao odgovor na reklamaciju i kako bi izbegle obavezu nadoknade štete jeste navodno neodgovarajuće pakovanje robe.

– Drugarica mi je poslala poklon za rođendan, platila i poklon i poštarinu uredno. Kurir iz “Aksa” mi donosi pošiljku i traži da platim sve ponovo. Okrenem nekoliko telefona, oni priznaju grešku i za pola sata mi opet donesu paket, za koji ipak ne treba da platim. Bezobrazluk, hteli su od obe da zmu pare – ispričala je Milena.
Veliki broj prigovora stigao je i na račun kurirske službe “Beks”. Vesna Suvačar Đurić je je jedan od razočaranih korisnika.
Tri umetničke slike koje sam naslikala sinu za rođendan, poklone unucima, snaji i sinu za Božić poslala sam 6. januara ove godine. Paketa nigde nema, nikakav dokument nis

Marijeta Aleksić kaže da je takođe bespomoćno tragala za svojim paketom.

– Paket je trebalo dastigne do 12 sati, ali je ostao u magacinu. I sledećeg dana ista priča. Dobila sam kontakt-telefon za reklamaciju, koji je neprestano zauzet – kaže Marijeta.

Jedan od korisnika “Dejli ekspresa” se takođe našao u neobranom grožđu.
– Kupio sam eksterni disk preko interneta i zamolio prodavca da mi pošalje odmah jer sam išao na put. Javio mi je da je poslao “Dejli ekspresom”. Zove me kurir ujutru oko osam sati, kaže da je tu za minut. Izađem napolje, nema nikoga. Zove on mene ponovo i ispostavi se da je u istoj ulici, ali u drugom mestu. Uredo sam poslao prodavcu u poruci tačnu adresu i poštanski broj, koju je on i prosledio kurirskoj službi. I da stvar bude još gora, hteo sam na moju štetu da odem do tog mesta koje je udaljeno nekih 15-20 kilometara, samo zato što mi hitno treba paket, iako je njihov propust u pitanju! Međuti, kurir mi kaže kako on ne može da čeka i, ako mi hitno treba paket, da dođem do njihovog magacina u Novom Sadu, koji je nekih 40 kilometara udaljen. Krajnji bezobrazluk! Prodavac je takođe kontaktirao sa njima i utvrđeno je da je njihova greška u pitanju – ispričao je K. P.

Share
Popularno
loading...

SLIČNE VESTI